April 2012

 

 

“…..hoe ….. onnaspeurlijk (zijn) Zijn wegen!

Wie heeft de gedachten van de Here gekend?

 

Rom.11: 33,34

 

Lieve gebedsvrienden,

 

 

Filippijnen

In de afgelopen jaren heb ik (of beter: hebben wij, mijn vrouw en ik) twee profetieën gehad door volslagen onbekenden, dat wij o.a. zendingsreizen naar de Filippijnen zouden maken. En de uitnodigingen beginnen nu binnen te komen. Het voorgangerechtpaar Peter en Wil Scholte uit Friesland hebben onlangs op hun reis naar de Filippijnen één van onze contacten ontmoet. Het was een zeer positief gesprek, en aan het eind van het jaar hopen ze

[image] Samen met Peter en Wil in de bediening in India

 

elkaar weer te ontmoeten bij hun volgende reis naar dat eilandenrijk, en zo zullen ze eigenlijk mijn (onze) reis in 2013 enigszins voorbereiden.

 

 

Wit Rusland

Heel onverwachts heb ik een uitnodiging gekregen om naar Wit Rusland te gaan, het laatste communistische bolwerk in Oost-Europa. We gaan met acht personen, waarvan vijf na drie dagen weer teruggaan, en drie van ons blijven er dan nog ruim een week. Een hele uitdaging en aanpassing, denk ik. Maar ja, ook de mensen in die atheïstische staat moeten toch ook over Jezus horen, nietwaar? Bid maar voor ons. Met verwachting zien we uit naar wat de Heer gaat doen in die tijd; de reis is van 19 tot en met 30 april.

 

 

India - Evangelisten - Fietsen

Vooral op het platteland moeten de reizende evangelisten alles te voet doen. Ze hebben geen inkomen en werken soms in gebieden waar helemaal geen werkgelegenheid is; zelfs de voorgangers hebben geen inkomen, en ze leven meestal wat hun eigen “volkstuintje” oplevert. Er is een oproep gedaan door een voorganger om fietsen, teneinde de evangelisten in staat te stellen om de ver uit elkaar gelegen dorpen te bereiken. Busvervoer is er zo goed als niet en de mannen Gods hebben geen ander vervoer, dus ze doen alles lopend. Wat zou het toch mooi zijn, indien wij voor deze voorganger en ook voor anderen, tot zegen kunnen zijn door fietsen te verstrekken voor zijn (hun) evangelisten. Een goede fiets kost tussen zestig en tachtig euro. Het moet toch kunnen, dat we gezamenlijk een aantal fietsen kunnen aanschaffen, opdat het werk van de Heer voortgang kan vinden in dat verre en (nog steeds) duistere land. We hebben al een toezegging van iemand gehad om geld over te maken voor een aantal fietsen. Helpt u ook mee?

Misschien herinnert u zich het verhaal van het echtpaar Y. Dasu en Y. Vasantha. Zij hebben mij speciaal naar hun huis ontboden om voor hen te bidden, aangezien Vasantha niet zwanger kon raken. Het gebed is verhoord en ze hebben een jongetje gekregen. Als dank heeft dit echtpaar twee fietsen geschonken aan de gemeente, die de fietsen aan twee van haar evangelisten gegeven heeft voor hun werk.

[image] [image]

Kunt u zich indenken hoe groot deze mensen de rol van fietsen zien in het uitdragen van het Evangelie?

 

 

 

Brand in Pallam

In de vorige nieuwsbrief schreef ik over Past. Chaitanya Kumar, oprichter van de Church for the Distant Ministries, en zijn verzoek om Bijbels in de Telugu-taal. Nu bereikte ons het bericht, dat het dorp Pallam waar één van zijn gemeenten in noord-oost India gevestigd is, bijna geheel door brand verwoest is, en dat velen, waaronder een groot aantal Christenen, alles verloren hebben door de brand.

[image] [image]

U raadt het al. Hoewel ik in de Engelse editie van deze nieuwsbrief vooral de Indiase lezers opgeroepen heb om naast hun broeders en zusters in Pallam te staan en hen te helpen, financiëel en/of anderszins, wil ik u ook vragen om, op welke manier dan ook, en natuurlijk allereerst door uw gebeden, de Christenen bij te staan.

Bij voorbaat onze dank.

 

Land van Herstel

Het werk onder de prostituees in Groningen gaat onverminderd door. Geregeld gaat mijn vrouw Jacoba met haar medewerksters de vrouwen en meisjes bezoeken. Met een aantal wordt gebeden; vaak wordt er zelfs om gebed gevraagd, en wat zo bemoedigend is, van hen zijn er die de Here Jezus in hun leven toelaten en hun werk opgeven. Prijs de Heer daarvoor, en houd niet op om te bidden voor deze belangrijke tak van de bediening van de gemeente. Bij voorbaat onze dank ook hiervoor!

 

Tenslotte onze hartelijke dank voor uw ondersteuning in gebed en anderszins. We zijn heel blij met u; u hebt een geweldig aandeel in deze bediening, waarvoor we niet genoeg onze dankbaarheid voor kunnen uiten.

 

Wij wensen u gezegende Paasdagen toe, waar we gedenken: De Here is waarlijk opgestaan!

Halleluja!

 

Geniet elke dag van, en wandel in, Zijn zegeningen,

 

 

 

Dr. Hendrik Jan en Rev. Jacoba van Mourik

en

medewerk(st)ers

in

India, Zuid-Afrika en Nederland