Zomer / Herfst 2012

 

 

“…..als u op weg gaat,

predik dan:

“Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen”.

Genees zieken,

reinig melaatsen,

wek doden op,

drijf demonen uit.

U hebt het voor niets ontvangen,

geef het voor niets.

 

Matt. 10: 7,8 (HSV)

 

Lieve gebedsvrienden,

 

Groeten vanuit de Patrijspoort, Groningen  in de Naam van onze Heer Jezus Christus, Die te prijzen is voor eeuwig en eeuwig. Amen!

 

Volgende maand is het dan zo ver.

Aan het einde van oktober hopen wij (Jacoba, Nieske en ik) weer naar India te gaan. In Mumbai sluit Gladys uit Oeganda bij ons aan.

 

Intussen hebben we natuurlijk ook nog de andere takken van bedieningen:

-        Restoration Church  - Herstelgemeente;

-        Evangelisatie onder de prostituées en de psychiatrische patiënten;

-        Geestelijk Leiderschap Opleiding in de gemeente;

-        Bible Schools for All the Nations in Nederland, en vijf in India;

-        Correspondence Bible Schools for All the Nations in India, Pakistan en op de Filippijnen;

-        Caring for One AnotherFil. 2:4  -  inzamelen van kleding, schoeisel, linnengoed, enz. voor o.a arme broeders en zusters in Polen, maar ook in Nederland, waar nodig.

 

Met Ontferming bewogen (zie hieronder)                                         Uitdelen van maaltijden aan weduwen in India

 

-        Met Ontferming bewogen  -  Luk. 10: 33  -  de sta-caravans gebruiken voor mensen, die het echt moeilijk hebben en die dus tijdelijk van onze huisvesting gebruik kunnen maken.

 

-        Tenslotte: onze nieuwste tak van bediening: Eet uw brood met blijdschap   -   Een bekende bakker hier in de stad geeft aan ons als gemeente het dagelijkse overschot aan brood (soms tientallen broden en tigtallen broodjes); we delen dit dan uit aan mensen, die het echt niet breed hebben, zoals b.v. bijstandsmoeders, mensen die in de schuldsanering zitten, zwervers, mensen in andere gemeenten waarvan we horen, dat ze het moeilijk hebben, enz. Het is niet te geloven, maar we hebben al heel wat traantjes van dankbaarheid gezien van ontvangers, die hun ogen niet konden geloven: “Van zulke broodjes en broden kan je alleen maar van dromen of eraan denken…..” Ik heb nooit gedacht, dat we op deze manier mensen zo kunnen zegenen….Prijs de Heer!

 

 

Tiende zendingsreis naar India

 

Een voorgangersvrouw doet haar was thuis                            Gemeenteleden bouwen hun eigen kerkje

 

India met haar 1 400 000 000 inwoners heeft Jezus nodig, en God zegt in Zijn Woord, dat Hij niet wil, dat “enigen van hen verloren gaan , maar dat allen tot bekering komen”. – 2Pet. 3: 9. Gedurende de zeven weken dat we er zijn zullen we het voorrecht hebben om aan ik weet niet hoeveel Indiërs het Evangelie te brengen en onderwijs te geven: tijdens gewone diensten in kerken en openluchtsamenkomsten, op Voorgangersconferenties en Bijbelscholen, enz. Op het

ogenblik is  het  programma  (over)vol  en  spreek  ik  op minstens 53 bijeenkomsten. Zeker, wat een voorrecht, maar  ook:  wat  een uitdaging! En wat een boodschap hebben we niet, tòch? Een boodschap van redding en herstel, van genezing en bevrijding. En hoe   mooi   staat   het   niet geschreven in de Evangeliën: dat we uit kunnen gaan in de machtige Naam van de Here Jezus, en  in  Zijn  kracht,  en  dat  we mogen  weten, dat,  waar  we ook  al  heengaan,  de Heer  gaat meewerken en het

 

Woord gaat bevestigen door de tekenen, die erop zullen volgen, aldus Marcus 16. Amen!

 

Nog even een paar feiten over India:

-        het analfabetisme is groot  - 38% kan noch lezen noch schrijven;

-        armoede  -    80% van de totale bevolking leeft nog steeds in grote armoede, en in de steden leeft bijna 30% nog steeds in slums (sloppenwijken);

-        miljoenen Indiërs kennen de Here Jezus nog steeds niet…..Dus reden genoeg voor ons om te gaan, nietwaar?

 

Tenslotte

Blijf met ons verbonden door uw gebeden voor ons terwijl we weg zijn; we komen in een land met miljoenen afgoden, en ik kom er voor de tiende keer, maar wij als team kunnen niet leunen op onze “ervaringen”, want “hoogmoed komt voor de val”. Het is strikt noodzakelijk, dat we ons afhankelijk van de Heer en Zijn Geest opstellen, en met uw gebeden daarbij zien we met een geest van verwachting uit naar wat de Here Jezus gaat doen. Hij heeft al eens via Pastor Jacoba doorgegeven, dat Hij India ondersteboven gaat keren….. Laten we ervan uitgaan, dat deze komende reis een schakel zal zijn in de ketting van Gods plan met India.

 

Nogmaals bedankt voor uw gebeden, en ook voor uw financiële ondersteuning voor het werk van de stichting gedurende het afgelopen kwartaal. Zowel gebed als financiën zijn onontbeerlijk voor de uitbreiding van Zijn Koninkrijk. En het Huis is nog lang niet vol…..!!!

 

En intussen: Wandel elke dag in Zijn zegeningen, en geniet er intens van. In Hem verbonden,

 

 

Rev. Dr. Hendrik Jan en Rev. Jacoba van Mourik

en

medewerk(st)ers

in

India en Nederland

 

 


                                               De bijna ondoordringbare jungle in de deelstaat Andhra Pradesh