April 2018

 

Lieve (Gebeds)vrienden,

 

Hartelijke groeten vanuit de stad Groningen, in de wonderlijke Naam van onze Here Jezus!

 

 

 

Het koude Noorden

Even een berichtje voor degenen onder u, die in het warme India en Zuid-Afrika wonen. Ik heb Indiase en Zuid-afrikaanse winters meegemaakt, en dan zijn de temperaturen vaak hoger dan in de Nederlandse zomers. Maar aan het einde van deze winter, dus een paar weken geleden nog maar, was de temperatuur gezakt tot -10 graden Celsius, maar er stond zo’n sterke oostenwind, dat de gevoelstemperatuur -19 graden C. was, en op zo’n dag, dat je liever thuis zou blijven, moest ik een begrafenis leiden van een gemeentelid, dat gestorven was; het graf lag op een open stuk grond, dus u kunt zich misschien indenken, hoe koud we het hadden. Maar de vreugde onder de gelovigen was groot, want we wisten dat de overledene in de warme tegenwoordigheid van haar Here Jezus was, en is!

 

 

 

India

Puri in de staat Odisha (voorheen Orissa),  is voor de Hindoes een beroemde en belangrijke stad. Er staat een grote Hindu tempel voor de god Heer Jagannath wat “heer van de wereld” betekent. Dagelijks bewijzen minstens tienduizend toegewijde Hindoes eer aan deze god. Maar alleen mensen van de hogere kasten mogen de tempel betreden. De lagere kasten waartoe veelal Christenen en Moslims toe behoren, mogen dat (gelukkig) niet. Dat is ook de reden, dat deze beroemde Hindugod eenmaal per jaar naar buiten komt, op een wagen, terwijl hij tijdens de rit door de priesters van de Brahmanen, leden van de hoogste kaste, aanbeden wordt. De lagere kasten kunnen dan deze god ook even zien.

 

 

Puri is een bolwerk van Satan. En toch heeft een voorganger, Past. Satya R. Majhi, een gemeente kunnen stichten, en in twee jaar hebben 68 gelovigen zich bekeerd van het Hinduïsme en zijn Christen geworden.

Vervolging is er zeker, en gebed wordt gevraagd voor deze mensen, o.a. dat de Heer hen zal beschermen en aan hun Zijn vrede en vreugde zal schenken in deze moeilijke tijd van vervolging!

 

 

 

De foto’s hieronder zijn in de gemeente van Past. Majhi genomen, nog voordat hij het werk in Puri begon:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Land van Herstel

Het is wel heel lang geleden, dat ik iets schreef over deze tak van bediening, het werk onder de prostituées. Twee weken geleden ging mijn vrouw Jacoba weer met een team op weg, en twee prostituées gaven hun hart aan de Heer. En gisteren weer een. En nu maar vertrouwen, dat ze daadwerkelijk uit dit werk zullen stappen, al of niet met behulp van ons team. Bid voor deze vrouwen, dat ze waarlijk Jezus dagelijks in hun leven mogen ervaren en echte getuigen voor Hem mogen zijn.

 

Tenslotte: Mij rest slechts om u te bedanken voor uw getrouwe voorbede voor het werk, dat de Heer ons toevertrouwd heeft, alsook voor de financiële bijdragen waarzonder we dit werk niet zouden kunnen volbrengen.

 

Geniet elke dag van de zegeningen, die de Heer dagelijks voor een ieder van u in petto heeft,

 

Hendrik Jan & Jacoba van Mourik  -  Voorgangers

en

medewerk(st)ers

in

Nederland, India en Zuid-Afrika